Kortbedragen…

20140513-213525.jpg
Den här veckan har varit hemsk och jag känner mest för att däcka totalt.

Igår hade jag sju missade samtal och ett antal sms på telefonen när jag kom till skåpet vid matrasten.
Jag har tydligen blivit utsatt för kortbedrägeri… Mitt svenska bankkort.
För den som undrar så kan jag säga att det inte är kul!

Ytterligare en detalj är att min svenska bank är extremt svår att ringa. Utan att överdriva så har jag försökt ringa dom 18 gånger igår och 15 gånger idag. Jag förstår inte hur en bank kan vara så otroligt svåra att få tag på? Dessutom har de helt värdelösa öppettider som gör att jag måste springa från lektionerna hela tiden och försöka ringa om och om igen.
Igår ägnae jag halva min lektion i mikrobiologi till att prata med banken.
Idag försökte jag ringa i alla pauser jag hade och på sista lektionen vilket slutade med att jag nästan kastade telefonen genom fönstret och kom tillbaks halvgråtandes. Jag förstår inte hur en bank kan ha så otroligt svårt att svara i telefon?! För det är inte tre signaler som gått fram, det är trettio.
Direkt efter alltihop igår skulle jag skriva två prov som jag missade när jag var sjuk. Min lärare tyckte att jag skulle skjuta fram dom istället eftersom det även syntes utanpå mig att jag var helt förstörd.
Jag lyssnade inte på henne… Men det skulle jag ha gjort. Suck.

Mitt kort blev i alla fall spärrat för köp utanför Sverige och därmed hade jag ett saldo på cirka 18 euro att leva på. Mitt månadskort gick ut idag så jag fick helt enkelt åka till Familjen N-P idag, mina kära, och låna kontanter så att jag överhuvudtaget ska kunna ta mig till skolan imorgon!
Nu är kortet helt spärrat och jag kan klippa sönder det i väntan på nästa…
Hur allt gått till var en gåta fram tills nu ikväll. I lördags tog jag ut pengar vid en bankomat innan jag träffade en kompis. Igår var Herr S till samma bankomat men reagerade på hur den såg ut och sa att han inte tänkte ta ut några pengar där…
Så nu vet jag i alla fall hur det gått till. Nu återstår bara att hoppas på att transaktionen inte går igenom så att jag får behålla mina pengar, slippa polisanmäla osv.

En annan sak som såklart dök upp mitt i allt var att Håkan Hellström tydligen ska spela på Heimathafen i Neukölln i maj. Biljetterna skulle släppas imorgon klockan tio. Istället släpptes biljetterna igår kväll. Jag kunde bara sitta och titta på när biljetterna gick åt.
Min kompis O som skulle med försökte boka flera gånger men hemsidorna krashade och var överbelastade.
Nu antar jag att biljetterna är slut…. Men jag tänker inte titta för jag kan ändå inte köpa några. Det man inte vet mår man inte illa av.
Jag är så ledsen. Jag hade verkligen sett fram emot att kunna se honom igen för första gången på nio år. Och dessutom slippa åka genom halva Europa för det.

Jag är så arg och har haft extrem huvudvärk hela dagen. Nu ska jag gå och lägga mig och lyssna på 22 kvadrat i P3. Det är helt omöjligt att plugga just nu…

Kommentera

